Wat doe ik als boxwise de barcode niet herkent?

Bij het scannen van barcodes kan het voorkomen dat een bepaalde barcode niet wordt herkend door boxwise. Indien dit gebeurt willen wij je vragen om eerst te controleren wat de scanner precies uitleest bij het scannen van de barcode en wat voor type barcode het is. Via de onderstaande stappen ziet je hoe je dat kunt achterhalen.

 

Decoding op de handscanner Skorpio 

  1. Ga naar Start > Settings > Control Panel
  2. Ga naar Decoding
  3. Druk vervolgens op het kleine barcode icoontje onder de "OK" knop en scan de desbetreffende barcode
  4. In het midden van het scherm wordt nu de inhoud van de barcode getoond
  5. Controleer of de inhoud ook precies zo bij het product in het ERP is geregistreerd 

mceclip1.png  

 

Decoding op de handscanner Skorpio X3 (oud model)

  1. Ga naar Start > Settings > Control Panel
  2. Ga naar Decoding
  3. Druk rechtsboven op het barcode logo
  4. Scan de desbetreffende barcode
  5. In het midden van het scherm wordt nu de inhoud van de barcode getoond
  6. Controleer of deze inhoud een op een bij het product in het ERP is geregistreerd 

 Decoding op de Touch

  1. Log in op een touch applicatie
  2. Druk op CTRL + F4
  3. Scan de desbetreffende barcode
  4. De inhoud wordt nu weggeschreven in het scherm (zie afbeelding)
  5. Controleer of deze inhoud een op een bij het product in het ERP is geregistreerd 

mceclip2.png


Opvolging bij foutief uitlezen door de scanner

Wanneer de scanner de barcode onjuist heeft uitgelezen ontvangen wij graag de inhoud(tekst) en een scherpe foto van de barcode graag in een ticket. Vergeet daarbij niet te melden wat je precies probeert uit te lezen (product/serienr/batchnr/etc.). In dat geval zal de supportafdeling het probleem verder met je afhandelen.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0