Exact: wat moet ik doen bij Exact update?

Boxwise is o.a. gekoppeld aan de Exact applicatie. Het is dan ook belangrijk om bij het updaten van Exact ook rekening te houden met deze applicaties zodat uw processen niet komen stil te staan.

Ondersteunde versies

Als eerste kun je zien welke Exact versies wij ondersteunen voor de standaardwerking. Als de gewenste versie waarnaar je wilt updaten hier niet tussen staat kunnen wij de standaardwerking van onze software (nog) niet garanderen. Meldt in een ticket de wens om te updaten naar de betreffende versie, zodat wij dit kunnen inplannen om te testen.

Voordat je gaat updaten

Voordat de update wordt doorgevoerd is het belangrijk om ten minste een week van te voren in een support ticket aan te geven dat de update uitgevoerd gaat worden. Op basis van de complexiteit van bijvoorbeeld het maatwerk kunnen we dan besluiten om tijd te reserveren om snel te kunnen schakelen als na de update bepaalde zaken toch niet werken. 

Daarnaast moet mogelijk de communicatielaag ge-update worden, geef aan in het ticket:

  • De huidige versie van Exact
  • De nieuwe versie van Exact
  • Wanneer installatie gedaan wordt
  • Hoe laat wij deze tussen laag kunnen updaten

Belangrijk bij de update!

Naast de update van de Exact server is het van belang dat je ook de Exact clients update, met name op de server waar boxwise draait. Als dat niet wordt gedaan zal boxwise niet meer werken. Zorg ervoor na de update ook even te controleren of de Exact client het doet zonder foutmeldingen te geven. Ten tijden van de update, dient de boxwise applicatie op de server te zijn afgesloten.

Hou er rekening mee dat werkzaamheden aangaande ERP updates op basis van consultancy worden uitgevoerd er derhalve in rekening worden gebracht. 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0