Berichten > Wachtrij

Algemeen

In het menu Wachtrij zie je alle berichten en verwerkingen die via de wachtrij (of 'message queue') gaan. Het is afhankelijk van de inrichting hoeveel verschillende berichten je hier ziet.

De belangrijkste voordelen van verwerkingen via de wachtrij zijn:

  • Je hoeft niet te wachten in de applicatie totdat de verwerking is voltooid
  • Wanneer er een fout optreedt, dan is het gemakkelijk om de verwerking opnieuw te proberen nadat je de fout hebt opgelost

 

Statussen

Berichten kunnen de volgende statussen hebben:

  • Nieuw: het bericht is zojuist toegevoegd in de wachtrij
  • Wachtrij: het bericht moet nog opgepakt worden terwijl een ander bericht nog wordt afgehandeld
  • Wordt afgehandeld: BOXwise is bezig om het bericht af te handelen
  • Afgehandeld: het bericht is reeds afgehandeld
  • Fouten: er is een fout opgetreden bij het verwerken van het bericht
  • Opnieuw ingediend: het bericht is opnieuw ingediend en is toen afgehandeld

 

Filteren

Standaard worden alle berichten getoond in de wachtrij. Dat betekend dat dus ook afgehandelde berichten getoond worden. Door in de tweede filterbalk statussen uit te vinken, krijg je een beter overzicht van de berichten die bijvoorbeeld nog een foutstatus hebben.

In de derde filterbalk is het mogelijk om de berichten te filteren op berichttype en met de zoekbalk is het mogelijk om te zoeken op berichtnaam of inhoud van het bericht.

 

Voorkomende foutmeldingen

In de wachtrij kunnen verschillende fouten voorkomen. Voordat het bericht opnieuw kan worden ingediend, moet de oorzaak van de fout worden opgelost. Afhankelijk van de foutmelding moet dit in Boxwise of het ERP gebeuren. Enkele voorkomende foutmeldingen zijn:

  • De kastlocatie barcodes die worden geüpload t.b.v. de BW Order app bevatten een dubbele regel. Dit is niet toegestaan omdat de barcodes uniek moeten zijn. Controleer de kastlocatie tabel in Afas op dubbele regels (dubbele kanban of zelfde artikel onder één verkooprelatie).
  • In Afas wordt gebruikgemaakt van magazijntoewijzingen. De verkooporder wordt aangemaakt op een magazijn waarop dit artikel geen toewijzing heeft. Voeg de toewijzing toe via het tabblad 'Magazijntoewijzingen' bij het artikel in Afas.
  • Er is niet genoeg voorraad voor de volgende artikelen: Artikel ____, locatie ____/____: 1 nodig, 0 beschikbaar.
    Tussen het moment dat de order is omgezet in een pickopdracht (batch) en het moment dat de batch wordt verwerkt, is de voorraad op de aangegeven locatie waarschijnlijk handmatig gemuteerd in het ERP. Hierdoor is de voorraad niet meer toereikend om uit te leveren. De oorzaak van de mutatie moet achterhaald worden en deze moet gecorrigeerd worden, voordat de pickopdracht opnieuw geleverd kan worden.
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0