Servicepoint (afhaalpunt) en lockerbox meegeven in zending

Wanneer een klant aangeeft dat zijn pakketje afgeleverd dient te worden op een bepaald afhaalpunt, dan dient dit uiteraard kenbaar gemaakt te worden bij de vervoerder. Hier wordt beschreven in welke stappen je dit regelt via boxwise.

Stap 1: Registratie op de verkooporder

Het ID van het servicepoint dient geregistreerd te worden op de verkooporder. Dit geldt ook voor het lockerbox ID.

AFAS Profit

In het geval van AFAS Profit zijn er twee (vrije) velden beschikbaar. Deze velden worden bij een installatie of update van boxwise toegevoegd aan de Profit omgeving. Ze dienen dan nog wel aan de gewenste boekingslay-out toegevoegd te worden.

 

Exact Globe

In het geval van Exact Globe kunnen er een aantal velden gebruikt worden om het servicepoint of lockerbox ID in te registreren. Deze dien je vervolgens te koppelen in boxwise (stap 2). De volgende velden kunnen gebruikt worden:

 

Stap 2: Juiste velden instellen in boxwise

In het geval van AFAS Profit dient er in boxwise geen aanvullende inrichting gedaan te worden om het servicepoint en lockerbox id op te halen.

Voor Exact Globe dient er in de management portal bij Instellingen > ERP Connectie > Shipment ingesteld te worden welke velden gebruikt worden:

In het overzicht van de openstaande orders zijn er twee kolommen beschikbaar waarin beide ID's getoond worden.

Stap 3: Zending aanmelden via een shipping plugin

Om zendingen aan te melden bij vervoerders, kunnen er verschillende plugins gebruikt worden. Het is afhankelijk van de plugin of de ID's al doorgestuurd worden.

Bij de volgende plugins kunnen de ID's al meegestuurd worden:

  • Transsmart V2
  • Sendcloud

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0