Om de meest recente data in de BW Order app te gebruiken is het belangrijk dat de BW Order Upload elke dag wordt afgehandeld in de berichten wachtrij. De BW Order Upload taak kan in de fout schieten. Vaak heeft dat te maken met dubbele Kanban combinaties in AFAS. Op dit moment geeft de foutmelding van het bericht nog niet aan wat de duplicaat is. Wij leggen uit hoe je als functioneel beheerder dit kunt achterhalen.
De fouten wanneer er een duplicate waarde in de barcodes zitten kunnen zijn :
-
'POST "https://app.boxwise.nl/bsos/v1/data/barcodes/" failed because response status code does not indicate success: 400 (Bad Request).'
- Error occurred using handler BW Order Upload: An error occurred while uploading data. Details: "Duplicate values on upload of barcode data"
- Error occurred using handler BW Order Upload: An error occurred while uploading data. Details: POST "https://app.boxwise.nl/bsos/v1/data/barcodes/" failed because response status code does not indicate success: 500 (Internal Server Error).
Stappen
- Kopieer de naam van het barcode JSON bestand uit het bericht. Klik op de fout > klik op de vergrootglas > kopieer de omcirkelde JSON bestandsnaam.
- Ga naar Uitbreiding > Script console > open een nieuw tabblad > plak het script uit de bijlage van dit artikel in een lege pagina. Vervolgens plak je het script en plak de barcode JSON bestandsnaam in de BARCODE_DATA_FILE verwijzing. Klik vervolgens op Uitvoeren.
-
Ga naar Systeem > DB Log en zoek op 'duplicate'. Zet vervolgens in het filter 'Debug' en 'Trace' aan. Je ziet nu een logregel met het duplicaat.
- Verwijder de dubbele Kanban combinatie uit AFAS. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld 2 afdelingen zijn met precies dezelfde Kanban combinatie. Ook dan schiet het bericht in de fout.
- Ga naar Uitbreiding > Script taken en voer de Hospital - BW Order/Upload taak opnieuw uit. Als de duplicaten correct zijn verwijderd schiet het nieuwe bericht op status "Afgehandeld".