Updaten van de Warehouse app

De Boxwise Warehouse app is gekoppeld aan de serverapplicatie van boxwise. De versie van de app en de serverapplicatie moeten altijd gelijk zijn. Een update van de warehouse app kan daarom alleen geïnitieerd worden door een update van de serverapplicatie.

Bij het opstarten van de Warehouse app wordt er een controle gedaan of de versie gelijk is aan de versie van de server. Als dit niet het geval is, kan je niet verder. De volgende pop-up wordt getoond:

Door hier te kiezen voor Bijwerken, wordt de versie gedownload vanaf de boxwise server. Wanneer het downloaden is gelukt, wordt het onderstaande scherm getoond:

Kies hier voor Update starten om de update uit te voeren.

De app wordt nu automatisch afgesloten en de update wordt uitgevoerd. Binnen een aantal seconden is de update uitgevoerd en kan je de app weer openen.

 

Updaten lukt niet

Helaas mislukt soms het updaten van de Warehouse app. Dit kan met de onderstaande factoren te maken hebben:

  • Downloaden mislukt
  • Geen rechten om de update te installeren
  • Er ontstaat een fout bij het installeren

 

Downloaden mislukt

Om de update te kunnen downloaden zijn er een aantal voorwaarden:

  1. De scanner moet internet verbinding hebben met het juiste netwerk
  2. Daarnaast moet de scanner de boxwise server kunnen bereiken. De boxwise server kan op servernaam of IP adres bereikt worden. Als dat niet lukt ontbreekt er wellicht firewall inrichting binnen het netwerk. Daar kan de IT partij/afdeling bij helpen.
      • De servernaam vind je ook in de URL van de management portal.
  3. De boxwise API service moet draaien op de boxwise server. Dit kan via een ticket door ons gecontroleerd worden.

 

Geen rechten om de update te installeren

Op de scanner moet je toestemming verlenen aan de Warehouse app om updates te mogen installeren. Bij voldoende rechten zal er een pop-up worden getoond waarin dit kan worden geregeld. Indien er gebruik wordt gemaakt van een afgeschermde scanner omgeving (Kiosk modus/Surelock) is dat vaak afgesloten. In dat geval moet de IT afdeling de rechten goed zetten.

 

Er ontstaat een fout bij het installeren

Indien het installeren fout gaat kan je het beste de Warehouse app opnieuw installeren via deze stappen. Als er vervolgens geen verbinding gemaakt kan worden met de server kan je de server koppelen door deze handmatig toe te voegen

 

 

 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0