Vrije retouren ontvangen met de Warehouse app

Om artikelen retour te ontvangen van een klant, zonder dat er een retourorder (RMA) is aangemaakt, kan je gebruikmaken van de functionaliteit Vrije retour.

Deze functionaliteit is in twee varianten beschikbaar, met controle van wat is uitgeleverd en zonder controle van wat is uitgeleverd.

Om de Vrije retour functionaliteiten te openen, ga je vanuit het hoofdmenu van de app naar Retour van klant in de sectie Inkomend. Kies hier voor Vrije retour met controle of Vrije retour (klant).

De functionaliteit "Vrije retour (project)" zoals in bovenstaande afbeelding wordt getoond wordt verwacht vanaf medio 2025.

Vrije retour met controle

Met de functionaliteit Vrije retour met controle kan je artikelen retour ontvangen die je hebt uitgeleverd aan een klant. Je kunt geen artikelen en aantallen ontvangen die je niet via Boxwise hebt uitgeleverd.

Nadat je de functionaliteit hebt geopend, dien je de klant te selecteren waarvoor je de retour wilt ontvangen. Dit kan handmatig, maar ook via een scan van het klantnummer of verkoopordernummer waarvoor er wordt geretourneerd.

Nadat de klant is geselecteerd, dien je de verkooporder te selecteren waarvoor je artikelen retour ontvangt. Wanneer er er maar één verkooporder is waarvoor je artikelen hebt uitgeleverd, wordt deze automatisch geselecteerd.

Als de klant en order zijn geselecteerd, kan je een artikel toevoegen aan de retour. Ook dit kan handmatig (via het plus icoontje) of via een scan van het artikel.

 

De volgende stap is dat je het aantal opgeeft dat retour komt en de reden van retour. Wanneer je dit vervolgens bevestigd, wordt het artikel toegevoegd aan de retour.

 

Wanneer je vervolgens op de verwerkingsbutton drukt, wordt de retour verwerkt.

Voor serie- en batchartikelen is de werking hetzelfde, behalve dat je hierbij uiteraard ook een serie- of batchnummer moet opgeven.

Vrije retour (klant)

Met de functionaliteit Vrije retour (klant) kan je artikelen retour ontvangen zonder dat er een restrictie of controle is op de artikelen die je hebt uitgeleverd.

Deze functionaliteit is bijvoorbeeld handig als je veel artikelen in één keer retour gestuurd krijgt, zonder dat duidelijk is aangegeven op welke order de artikelen zijn uitgeleverd.

Nadat je de functionaliteit hebt geopend, dien je eerst het magazijn te selecteren waarop je de artikelen retour wilt ontvangen. Vervolgens selecteer je de klant waarvoor je de retour wilt ontvangen. Dit kan handmatig, maar ook via een scan van het klantnummer of verkoopordernummer waarvoor er wordt geretourneerd.

 

Nadat de klant is geselecteerd, kan je direct een artikel toevoegen aan de retour. Ook dit kan handmatig (via het plus icoontje) of via een scan van het artikel.

De volgende stap is dat je het aantal opgeeft dat retour komt en de reden van retour. Wanneer je dit vervolgens bevestigd, wordt het artikel toegevoegd aan de retour.

 

Wanneer je vervolgens op de verwerkingsbutton drukt, wordt de retour verwerkt.

Voor serie- en batchartikelen is de werking hetzelfde, behalve dat je hierbij uiteraard ook een serie- of batchnummer moet opgeven.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0