Exact: Wat moet ik doen met de foutmelding Periode is afgesloten?

Zorg ervoor als je na de jaarwisseling weer gaat werken met boxwise en orders probeert te verzenden dat het nieuwe boekjaar is geopend in Exact. Jaarlijks krijgen wij veel belletjes als gevolg van niet geopende boekjaren na de jaarwisseling. Dit zorgt namelijk voor de onderstaande foutmelding als je een order probeert af te ronden in boxwise:



Volg de volgende stappen om het boekjaar te openen:

  1. Ga in Exact naar Systeem.
  2. Klik onder Algemeen op Instellingen.
  3. Klik in het linker menu op Algemene-instellingen.
  4. Klik op het icoontje achter Periode-datumtabel.

Exact_boekjaar1.png

  • Als het nieuwe jaar nog niet in de lijst staat, maak deze dan aan via de button Nieuw.
  • Als het nieuwe jaar wel in de lijst staat, selecteer deze dan en kies voor Periode heropenen.

Exact_boekjaar2.png

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0