Voordat de consultants van trancon aan de slag gaan met de implementatie/installatie van boxwise vind er eerst een kick-off gesprek plaats. Hierin worden een aantal zaken besproken ter voorbereiding op de daadwerkelijk implementatie. De onderstaande vraagstukken komen o.a. hierin aan bod.
Als deze zaken goed geregeld en duidelijk zijn, dan zorgt dat voor een goede doorstroming van het implementatieproject en voorkomt het eventuele vastlopers gedurende het project.
- Hebben wij toegang tot de server waar boxwise op geïnstalleerd moet worden?
- Hebben wij toegang tot de server waar AFAS Profit op draait (indien niet gelijk) en hebben we genoeg rechten?
- Zijn de locaties voorzien van barcodes?
- Zijn de locaties geïmporteerd in Profit en liggen de artikelen op locatie in Profit?
- Is duidelijk wat pick locaties zijn en wat bulk locaties zijn?
- Wordt er gebruik gemaakt van serie en batchartikelen?
- Is er netwerk door het hele magazijn (voor de hand terminals)?
- Is er een netwerkaansluiting bij de paktafel voor de touch, labelprinter (en documentprinter)? Hier zitten geen modules in voor draadloos netwerk.
- Zijn er voldoende stroompunten bij de paktafel?
- Waar worden de pakbonnen afgedrukt? Is er een netwerkprinter beschikbaar?
- Gaan er orders verzonden worden met Transsmart?
- Is er al een account bij Transsmart? Zo niet, is er al contact geweest?
- Planning consultancydagen. Zijn er voorkeursdagen voor de implementatie?