Aansluitend na het inpakken van de verkooporders kunnen de verkooporders verzonden worden. Ook deze stap kan gedaan worden op zowel de touch applicatie als op de barcodescanner. Voor het verzenden van orders heeft boxwise een koppeling met Transsmart. Via Transsmart is het mogelijk om vrijwel alle transporteurs en transportdiensten te gebruiken die er zijn. Je kunt er ook voor kiezen om orders handmatig bij je vervoerder aan te melden.
Verzenden van de verkooporders met de touch
Op het moment dat je een order hebt ingepakt op de touch kun je aansluitend de order verzenden. Volg de onderstaande stappen:
- Druk op Afronden en dan op Start om de order af te ronden en het verzenden te starten.
- Je komt nu in het scherm Verzenden. Kies hier de verzendwijze en druk op Nu verzenden.
- De label en de pakbon worden geprint. De verkooporder kan verzonden worden.
Start en verzend
Wanneer de leveringswijze op de verkooporder is gekoppeld aan een transportdienst (via Transport koppelingen), dan is het mogelijk om het verzendscherm over te slaan. In dat geval is er naast de Start button een Start en verzend button zichtbaar.
Door op de Start en verzend button te drukken sla je het verzendscherm over en gebruikt je de gekoppelde transportdienst. Als je er van uit kunt gaan dat deze koppeling altijd klopt, dan kan deze button je veel tijd besparen.
Het verzenden van de verkooporders met de barcodescanner
Op het moment dat je een order hebt ingepakt op de touch kun je aansluitend de order verzenden. Volg de onderstaande stappen uit:
- Nadat artikelen zijn ingepakt drukt u op Process.
- Kies de transporteur.
- Kies de transportdienst en druk op Next om de zending af te ronden.