Systeem > Order Validatie/Ordercheck - Waarom is mijn order niet leverbaar of zichtbaar?

Kan je een bepaalde order niet vinden in boxwise? Orders moeten aan een aantal voorwaarden voldoen voordat ze zichtbaar zijn in boxwise. Omdat dit best veel voorwaarden kunnen zijn, is het soms moeilijk te achterhalen aan welke voorwaarde de order niet voldoet. De Order Validatie Tool (sinds boxwise 1.39 Ordercheck) is een tool die automatisch controleert aan welke voorwaarden de opgegeven order allemaal voldoet en aan welke niet.

Valideren van een order

Voer de volgende stappen uit om een order te valideren:

  1. Ga in de Management portal naar Systeem > Ordercheck
  2. Voer het ordernummer boven in de zoekbalk in en klik op het loepje.
  3. Er verschijnt een lijst met voorwaarden waaraan de order moet voldoen om een leverbare order te zijn in boxwise.
    • Als er een vinkje bij de voorwaarde staat, dan voldoet de order aan die voorwaarde.
    • Als er een kruis bij de voorwaarde staat, dan voldoet de order niet aan die voorwaarde. Eén zo een kruis is al genoeg om er voor te zorgen dat de order niet zichtbaar wordt in boxwise.
  4. Bij elke voorwaarde staat ook een toelichting en eventueel een details-icoontje. Wanneer op het details-icoontje wordt geklikt, worden er meer details over de voorwaarde getoond.       

LET OP!! Als je de order in een specifieke zone zichtbaar verwacht of bij leverbaar verwacht, gebruik dan de order validatie/check tool vanuit de desbetreffende zone zodat de tool rekening houdt met het maatwerk. In een admin zone is bijna nooit maatwerk actief en kan het resultaat dus ook anders zijn!

ordervalidatie.png

Het is ook mogelijk om vanuit het overzicht van Leverbare orders en Niet-leverbare orders een order te valideren. Daar is een aparte button voor beschikbaar.

mceclip0.png

 

Meest voorkomende redenen waarom je order niet leverbaar of zichtbaar is

Krijg je als resultaat "geen orderregels gevonden" bij het zoeken op het ordernummer binnen de order validatie/check tool? Dan zijn dit de meest voorkomende oorzaken:

  1. De order is niet gefiatteerd in Exact of vrijgegeven in AFAS
  2. De order, debiteur of artikel is geblokkeerd
  3. Er is niet genoeg voorraad of er staan batches open die deze voorraad hebben gealloceerd
  4. Er wordt gebruik gemaakt van voorraadafbouw
  5. Er staan nog pick difference tellingen open
  6. Er staat een zone filter actief waardoor je de order vanuit het huidige zone niet kan zien
  7. Er staan nog wachtorders (volledige aantallen) open in AFAS
  8. De voorraad is al toegewezen aan een order in Exact

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0