Historische zendingen annuleren of opnieuw verzenden via de touch applicatie

Via het hoofmenu van de touch applicatie kan je naar historische zendingen. In dit scherm zie je een overzicht van alle historische zendingen. Je kunt hier zendingen annuleren, opnieuw inpakken en /of opnieuw verzenden en verzendlabels opnieuw afdrukken.

  1. Druk in het hoofdmenu op de knop Hist. Zending.
  2. Zoek de zending die je wilt annuleren of wilt aanpassen via de zoekbalk, onderaan het scherm. Zorg dat bij het filteren het tijdvak (Vandaag, Gisteren, Laatste 7 dagen, Alles) goed geselecteerd staat.
  3. Selecteer de juiste zending en druk op de button Annuleren / Opnieuw Verzenden.
  4. In het volgende scherm heb je de volgende mogelijkheden:
    • Print collolabel: selecteer eerst een collo en druk vervolgens een label hiervoor af.
    • Zending annuleren: annuleer de gehele zending.
    • Zending opnieuw inpakken en verzenden: annuleer de zending en heropen het inpakscherm waar je colli kunt toevoegen en de artikelen opnieuw kunt inpakken in de juiste colli.
    • Zending opnieuw verzenden: annuleer de zending en heropen het verzendscherm waar je bijvoorbeeld een andere vervoerder kunt kiezen.

Indien je de zending hebt geannuleerd, zal er een geel vakje verschijnen voor de zending.

 

mceclip0.png

mceclip1.png

mceclip2.png

Om een zending op te zoeken kun je ook de barcodes van de transportlabels scannen. Deze bevatten in de meeste gevallen een referentie of SSCC code, de applicatie gebruikt deze als filter om de juiste zending op te zoeken.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0