Verzendhistorie op de mobile scanner

Verzendhistorie

Hoofdmenu > Uitgaand > Verzendhistorie

Via het menu Verzendhistorie kun je eerder verzonden leveringen Raadplegen, Opnieuw printen, Annuleren en Opnieuw verzenden. Opnieuw verzenden is een zeer krachtige functionaliteit omdat je hiermee transporten kunt voorbereiden en later definitief kunnen verzenden.

 

Raadplegen

Om historische uitgaande orders te raadplegen voert je de onderstaande stappen uit.

  1. Ga via het hoofdmenu naar Uitgaand.
  2. Druk op Verzendhistorie.
  3. Je krijgt nu een scherm te zien waar je wordt gevraagd om een historische zending te scannen. Indien je het label nog hebt kun je één van labels uit het transport scannen. Indien de zending is verstuurd met een SSCC code, dan kun je deze ook scannen.
    • Je kunt ook handmatig de verzending selecteren door op de Manual button te drukken.
    • Mocht je geen verzendingen zien dan kan dit komen omdat standaard alleen transporten van vandaag worden getoond. Druk op de Filter button om het juiste filter in te stellen.
  4. Selecteer de order.
  5. Na het selecteren van het transport wordt het Transport Informatie scherm getoond.

 

        

 

Opnieuw een label printen

Om een label van een eerder verzonden levering opnieuw af te drukken voer je de onderstaande stappen uit.

  1. Volg de stappen onder de kop Raadplegen.
  2. Om een kopie van het originele label te draaien druk je op de Print button en selecteer je Label.
  3. Het label komt nu uit de printer rollen.

 

 

Annuleren

Om een uitgaande order te annuleren die al is voorbereid voer je de onderstaande stappen uit.

  1. Volg de stappen onder de kop Raadplegen.
  2. Om een transport te annuleren druk je op de Cancel button.
  3. Als het transport succesvol is geannuleerd kleurt de titelbalk oranje.

 

 

Opnieuw verzenden

Om een uitgaande order die al is voorbereid opnieuw te verzenden voer je de onderstaande stappen uit.

  1. Volg de stappen onder de kop Raadplegen.
  2. Om een order opnieuw te verzenden druk je op de Reship button.
  3. Vervolgens kunt de order opnieuw verzenden en kun je allereerst een nieuwe verzendmethode kiezen.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0