Waarom komt de verkooporder niet in de management portal te staan?

Als een verkooporder niet doorkomt in boxwise kan dat te maken hebben met verschillende oorzaken. Om er snel achter te komen wat de daadwerkelijke oorzaak is, kun je de volgende checks uitvoeren:

  1. ( Exact Globe )Is de order gefiatteerd?  ( AFAS Profit ) Staat het vinkje "Vrijgave Boxwise" aangevinkt?
  2. Staat de leverdatum niet op een datum na vandaag?
  3. Staat de status van de debiteur van de order nog op actief?
  4. Als het 1 orderregel betreft op de verkooporder, is dit artikel niet geblokkeerd in het ERP?
  5. Indien het ERP Exact Globe is, dan kun je nog controleren of de debiteur wel een contactpersoon gekoppeld heeft.

 

Als je de bovenstaande punten gecontroleerd hebt en alle punten het geval blijken te zijn, dan is de oorzaak anders. Gebruik dan de order validatie tool.

Mocht het niet duidelijk zijn na al deze stappen te zijn doorlopen, maak dan een ticket/aanvraag aan en onze support medewerkers zullen kijken wat er aan de hand is.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0