Transsmart: Wat te doen met foutmelding "Foutcode 28 - Zone leeg"?

Deze foutmelding kan twee oorzaken hebben:

  1. Het adres is onjuist ingevuld.
  2. De zone maakt geen deel uit van je contract met de transporteur.

 

1. Onjuist adres

Op basis van het ingegeven adres wordt er een zone bepaald door de transporteur. Als er een fout adres is ingevuld kan de zone niet gevonden worden door de transporteur.
Veel voorkomende fouten in adressen zijn o.a.:

  • Er wordt een B- ingevuld in de postcode van een Belgisch adres. De postcode moet zonder B- ingevuld worden.
  • Er wordt een L- ingevuld in de postcode van een Luxemburgs adres. De postcode moet zonder L- ingevuld worden.

 

2. Buiten contract

Het kan zo zijn dat de zone waar het pakket naar toe gestuurd wordt niet binnen het contract met de transporteur valt. In dat geval dient het contract aangepast te worden.

Acties:

  1. Controleer eerst of het adres helemaal goed is ingevuld.
  2. Als het adres goed is ingevuld maar de foutmelding niet verdwijnt, maak dan een printscreen van de foutmelding en een printscreen van het afleveradres.
  3. Zet de twee printscreens in een ticket op kb.trancon.nl
  4. je probleem wordt opgepakt door trancon.
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0