In het menu Labels is het mogelijk om verschillende labels toe te voegen. Deze labels kunnen vervolgens op verschillende plaatsen in boxwise worden afgedrukt. Hoe je de labels inricht wordt beschreven op de pagina Labels inrichten en beheren. Hieronder wordt een toelichting gegeven op de verschillende functies en overzichten op de pagina.
Overzicht
De pagina toont een overzicht met alle ingerichte labels. Dit zijn kunnen standaard labels zijn, die meegeleverd worden met boxwise, of labels die je zelf of een consultant hebt ingericht. In de kolom Systeem staat een vinkje als het een label is dat door boxwise wordt meegeleverd.
Elk label dient een unieke naam te hebben, deze wordt getoond in de kolom Naam. Optioneel kan er ook een beschrijving toegevoegd worden die wordt getoond in de kolom Beschrijving. De kolom Label type geeft aan wat voor soort label het is.
Om labels daadwerkelijk te kunnen gebruiken dient het label actief te zijn. In de kolom Actief zie je met een vinkje of het label actief is.
Acties
Bovenaan het grid zijn enkele acties mogelijk, deze worden hier beschreven.
Verversen
Met de button Verversen kun je het overzicht verversen. Dit is met name handig als je het overzicht lang hebt openstaan en als er meerdere gebruikers tegelijk actief zijn op de pagina.
Zoeken
Met het zoekveld is het mogelijk om specifieke labels op te zoeken. Je kunt hier zoeken op naam, beschrijving en label type.
Verwijderen
Om een label te verwijderen dien je het betreffende label te selecteren in het grid en vervolgens op de button Verwijderen te klikken. Het is niet mogelijk om systeem labels te verwijderen.
Toevoegen
Als je een label wilt toevoegen, dan klik je op de button Toevoegen. Het Venster 'Label toevoegen' verschijnt dan waar je de inrichting van het label kunt doen.
Aanpassen
Als je een bestaand label wilt aanpassen, dan selecteer je het label en druk je op de button Aanpassen. Het venster 'Bewerk label' verschijnt dan waar je vervolgens alles kunt aanpassen wat je wilt aanpassen. Voor systeem labels geldt dat je de lay-out (sectie Printersinstructies) niet kunt aanpassen.
De Print button is alleen van toepassing op labels van het type Dataset. De button zal pas aanklikbaar worden als je een (actief) dataset label selecteert. Als je dat gedaan hebt verschijnt er een venster met alle regels uit de dataset. Hier kun je een selectie maken en zodoende bepalen voor welke regels je labels wilt afdrukken.
Venster 'Label toevoegen'
In het venster 'Label toevoegen' doe je alle inrichting om een label toe te voegen. Op de pagina Labels inrichten en beheren wordt beschreven waar elk veld voor is bedoeld en hoe je het label inricht.
Venster 'Labels afdrukken'
Het venster 'Labels afdrukken' wordt getoond als je een dataset label hebt geselecteerd en op de Print button drukt. Je ziet dan een grid met alle rijen in de dataset.
De kolommen die je ziet, worden dynamisch bepaald. Dat wil zeggen dat de inhoud van de dataset bepaald welke kolommen er getoond worden. Een dataset met 2 velden zal hier een grid met 2 kolommen tonen maar een dataset met 50 velden zal 50 kolommen tonen.
In tegenstelling tot veel andere grids in de management portal, wordt er hier geen zoekveld getoond. Dat komt omdat je het zoeken hier per kolom dient te doen. Dat doe je door met de muis op een kolom te gaan staan, op het pijltje te drukken en vervolgens naar Filters te gaan. Hier kan je vervolgens een filter opgeven voor die betreffende kolom. Je kunt op meerdere kolommen tegelijk filteren.
Door op Reset filters te drukken worden alle filters in één keer hersteld.