Batches kunnen in boxwise aangemaakt worden via de Management Portal, Ad-hoc picken op de scanner en de Touch applicatie.
Op de Touch applicatie kan je via de button Picken naar het scherm Picken gaan. Vanuit dit scherm is het mogelijk om orders te selecteren en daar een batch van te maken. Deze batch kan vervolgens met een papieren picklijst gepickt worden in het magazijn. Deze picklijst kun je rechtstreeks vanaf de touch afdrukken.
Maken van de batches
- Selecteer de gewenste kaartjes die in het overzicht staan door ze eenmaal aan te tikken.
- Tik vervolgens de button Maak Batch aan.
- In het Batch Bevestigen scherm kun je de batchnaam wijzigen, notities toevoegen en tags toevoegen. Daarnaast is het mogelijk om de pick locaties te raadplegen.
- Als laatste tik je op de button Bevestig of op de button Bevestig & Printen.
- Wanneer je kiest voor Bevestig & Printen krijg je een scherm waarin je de lay-out van de picklijst en het aantal exemplaren kunt aangeven.
- Vervolgens wordt de picklijst afgedrukt.
Groepering van de kaartjes
In het menu Picken staat een overzicht van de verkooporders die zijn ingevoerd in het ERP systeem. De verkooporders worden hier gegroepeerd op basis van een aantal criteria. Verkooporders die aan dezelfde criteria voldoen worden hier in één kaartje getoond. Standaard zijn dat deze criteria:
- Afleveradres
- Verzendwijze
- Deellevering wel of niet toegestaan
- Tabje (maatwerk, is per klant verschillend)
Volgorde van de kaartjes
De volgorde van de kaartjes wordt bepaald aan de hand van de volgende criteria:
- Hoogste prioriteit van alle leverbare orders van de klant (maatwerk)
- Zijn er backorders voor de klant. Indien er backorders zijn, dan komt de klant lager in de lijst te staan
- Oudste orderdatum (op de orderkop) van alle openstaande leverbare orders van de klant. Hoe ouder de order, hoe hoger de klant in de lijst komt te staan
Filteren
In de filterbalk is het mogelijk om te filteren op de volgende eigenschappen:
- Debiteurnummer, debiteurnaam, contactpersoon, ordernummer, referentie
- Salesorder/replenishment order
- Order tag (aan te maken in de management portal en via maatwerk toe te wijzen aan orders)
- Artikelcode
Wanneer er wordt gefilterd op artikelcode, zullen alleen de kaartjes worden getoond waar het artikel in zit. Dit kan erg handig zijn als er bijvoorbeeld een ontvangst wordt gedaan van dat specifieke artikel.
Uitleg menu items
Als je in het menu Picken bent, dan zie je de onderstaande knoppen verschijnen. Hieronder lichten wij de knoppen voor je toe.
- Terug - Zodra je op deze button drukt sluit u een menu of gaat u een stap terug in het menu.
- Filter - Met deze button kun je filteren in de set aan klanten en verkooporders op het scherm.
- Verversen - Het huidige scherm ververst niet automatisch. Dit wil zeggen dat als je dit scherm open hebt staan, en er wordt bijvoorbeeld een nieuwe verkooporder in het ERP systeem gezet, dat deze order niet automatisch zichtbaar wordt. Met de button Verversen zorg je dat de gegevens op het scherm wel accuraat zijn.
- Select Batch - Als je op deze knop drukt, dan kun je een andere batch kiezen dan de batch die al geselecteerd is.
- Hist. Zending - Als je hierop klikt, dan krijg je een overzicht te zien van alle historische zendingen. Het venster "Historische Zendingen" wordt geopend.
- Inhoud - Met deze button kun je zien welke artikelen de geselecteerde kaartjes bevatten.
- Maak Batch - Met deze button maak je de batch aan. Selecteer eerst de kaartjes en druk vervolgens op de button.
- Overig - Als je op deze button drukt, dan verschijnen er vier opties: "Hulp op afstand", "Wiki", "Volume" en "Info".