Aanpassen van weergaven in de management portal

In de management portal worden veel van de gegevens weergegeven in de vorm van tabellen. In de meeste gevallen kan je de weergave aanpassen naar eigen wens. Deze aanpassingen blijven bewaard in de browser met behulp van cookies.

 

Toevoegen of verwijderen van gegevens

Voor veel weergaven geldt dat er meer gegevens beschikbaar zijn dan standaard wordt getoond. Daarnaast kan het ook zo zijn dat niet alle gegevens relevant zijn en dat u deze niet hoeft te zien. Je kan een weergave aanpassen op de volgende manier:

  1. Open een weergave in de management portal (in dit voorbeeld worden de nummerreeksen gebruikt)
  2. Plaats de muis op één van de kolommen. Aan de rechterkant van de kolom wordt een kleine pijl zichtbaar.
  3. Klik op de pijl. Er wordt een menu getoond.
  4. Plaats de muis op het menu Kolommen, hiermee wordt de lijst van beschikbaar kolommen getoond
  5. Plaats een vinkje of verwijder het vinkje bij de gewenste kolommen door op de omschrijving te klikken. Op het moment van klikken wordt de weergave direct bijgewerkt.

2_Hover_on_column.png

3_Show_colomns.png

 

Sortering

De overzichten zijn standaard al gesorteerd, dit is afhankelijk van welke gegevens je opvraagt. Je kan de sortering zelf aanpassen, dit werkt altijd op basis van een specifiek veld. Hiervoor zijn er twee manieren:

  • Dubbelklik op een kolom. Bij elke dubbelklik wordt de sortering omgedraaid, oplopend of aflopend.
  • Handmatig sorteren door de opties van een kolom weer te geven. Dit is in feite hetzelfde als dubbelklikken op een kolom, maar dan apart weergeven door middel van een menu:
    1. Plaats de muis op één van de kolommen. Aan de rechterkant van de kolom wordt een kleine pijl zichtbaar.
    2. Klik op de pijl. Er wordt een menu getoond.
    3. In het menu staan de opties Sorteer oplopend en Sorteer aflopend. Door hierop te klikken wordt de sortering aangepast.

Hover_on_column.pngSorting.png

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0