Algemeen
Vanaf versie 1.21 worden alle printopdrachten in boxwise getoond op de pagina Printopdrachten. Dit geldt dus voor zowel printopdrachten van documenten als labels. De grootste voordelen van dit overzicht zijn dat printopdrachten eenvoudig nogmaals zijn af te drukken, er inzicht is in eventuele fouten en ook duidelijk is waarom een document of label niet wordt afgedrukt. De printerinrichting zelf kan worden ingericht onder Print Management > Printregels.
Klik hier voor de webinar over Print Management of kijk de onderstaande video voor een korte uitleg.
Uitleg van de kolommen
Kolom | Uitleg |
ID | Het ID van de printopdracht |
Opnieuw ingediend | Doormiddel van een icoontje wordt aangegeven of de printopdracht opnieuw is ingediend |
Status | De status van de printopdracht |
Type opdracht | Geeft aan wat voor type printopdracht het betreft |
Label | Geeft specifieke informatie over de printopdracht. Voorbeelden hiervan zijn de naam van de klant bij een pakbon en de naam van een batch bij een picklijst. |
Apparaat | De naam van het apparaat van waar de printopdracht is gemaakt |
Gebruiker | De gebruiker die de printopdracht heeft gemaakt |
Zone | De zone van waaruit de printopdracht is gemaakt |
Printregel | De printregel die gematcht wordt met de printopdracht en zodoende de printer bepaald. Door hier op te klikken wordt automatisch de printregel geopend. |
Aantal kopieën | Het aantal kopieën dat is opgegeven bij de printopdracht |
Grootte printopdracht in KB | De grootte van de printopdracht |
Bestandstype | Het bestandstype van de printopdracht. Dit is PDF in het geval van een document en ZPL/RAW in het geval van een label. |
Voorbeeld | Deze kolom toont een vergrootglas per printopdracht. Door hierop te klikken zie je een voorbeeld van de printopdracht. Let op, zorg dat er geen AdBlockers actief zijn als je deze functionaliteit wilt gebruiken. |
Printer | De printer waar de printopdracht naar toe is gestuurd |
Gemaakt op | De datum/tijd waarop de printopdracht is gemaakt |
Gemaakt door | De gebruiker die de printopdracht heeft gemaakt |
Gewijzigd op | De datum/tijd waarop de printopdracht als laatst is gewijzigd |
Gewijzigd door | De gebruiker die de printopdracht als laatst heeft gewijzigd |
Naast de informatie in de beschreven kolommen is er nog meer informatie van een printopdracht beschikbaar via de button Details. De informatie die hier beschikbaar is, is afhankelijk van het type opdracht.
Een printopdracht opnieuw indienen
Het is mogelijk om een printopdracht opnieuw in te dienen. Dit kan handig zijn als je eenmalig een extra kopie van een printopdracht wilt hebben of als een printopdracht aanvankelijk fout is gegaan door een probleem met de printer.
Als je de printopdracht op dezelfde printer opnieuw wilt afdrukken, dan is het voldoende om de regel van de printopdracht aan te klikken en vervolgens te klikken op de button Opnieuw indienen.
Als je de printopdracht op een andere printer wilt afdrukken, dan klik je op het pijltje naast Opnieuw indienen en vervolgens op Opnieuw indienen naar een andere printer.
Filteren van de printopdrachten
Het is op de volgende manieren mogelijk om de printopdrachten te filteren:
- Zoekveld - In het zoekveld kan gezocht worden op termen in de kolommen Type opdracht, Label, Apparaat, Gebruiker, Zone, Bestandstype en Printernaam.
- Op status - Hier kan gefilterd worden via een dropdown filter op de statussen van een printopdracht. Let op, afgehandelde printopdrachten worden standaard weggefilterd.
- Op type printopdracht - Hier kan gefilterd worden via een dropdown filter op het type printopdracht. Hier staan alleen de type printopdrachten die in de reeds bestaande printopdrachten staan.
Printer Agents
Boxwise benaderd de printers met zogenaamde Printer Agents. Dat houdt in dat printers alleen te gebruiken zijn als er een boxwise Printer Agent op de server of pc is geïnstalleerd waar de printer is geïnstalleerd.
Boven de printopdrachten staat een button Agents. Door hier op te klikken verschijnt er een venster met alle actieve en inactieve agents. Als een agent inactief is, dan is dit direct te zien op de button doordat er een icoontje met een uitroepteken wordt getoond.
Let op: indien er sprake is van een inactieve agent, dan zullen de printopdrachten niet afgedrukt kunnen worden. In dit geval dient de Agent weer herstart te worden. Dit kan op twee manieren:
- Herstarten vanuit de management portal - dit is de makkelijkste manier en doe je via Print Management > Printopdrachten > Agents > Herstarten. [vanaf versie 1.36]
- Herstarten van de Windows service Boxwise Pro Print Agent op de boxwise server - dit doe je in Windows via Services.
Herstarten vanuit de management portal
Herstarten van de Windows service Boxwise Pro Print Agent op de Boxwise server