Wanneer treedt dit op?
Soms treedt er bij het verwerken van een order richting AFAS Profit een foutmelding op die de volgende melding toont :
General message: Bijbehorende orderregel niet gevonden.
Als je deze melding krijgt duidt het erop dat de order is aangepast nadat deze gebatched is.
Voorbeeld scenario :
De order bevat 2 orderregels, Artikel 1 en Artikel 2. Deze order wordt gebatched via boxwise.
In de tussen tijd past iemand de order aan door bijvoorbeeld Artikel 2 eruit te halen.
Als je nu de order wilt verwerken dan geeft boxwise dus eigenlijk aan dat hij Artikel 2 niet meer kan vinden op de order door de melding weer te geven aan de gebruiker :
General message: Bijbehorende orderregel niet gevonden.
De oplossing voor dit probleem :
Stap 1. Pak de batch uit
Stap 2. Verwijder de batch
Stap 3. Batch de order opnieuw
Stap 4. Doorloop het proces van het picken en inpakken nogmaals
Stap 5. Verwerk de order
Nu zal de foutmelding niet meer verschijnen omdat er geen artikelen worden geprobeerd te verwerken die niet meer in de verkooporder staan.