Een bestelling aanpassen en versturen

Om een bestelling af te handelen dient deze te worden verstuurd. De app neemt de afhandeling namelijk niet voor z'n rekening, hier zorgt boxwise voor door de bestelling te ontvangen en door te sturen naar het ERP voor verwerking.

Alvorens je de bestelling verstuurd is er de mogelijkheid om deze te bekijken via het menu bestelling. Dit toont je een overzicht van de afdeling met daaronder de artikelen en aantallen.

Bestelling_-_overzicht.png

In dit scherm kun je desgewenst de aantallen wijzigen en de bestelling versturen ter afhandeling. Meer hierover lees je in dit artikel.

 

Aanpassen van aantallen

In de lijst van artikelen kun je per artikel het aantal aanpassen. Dit bied je de mogelijkheid om correcties door te voeren alvorens de bestelling wordt verstuurd.

Dit doe je als volgt:

  1. Zoek het gewenste artikel op in de lijst
  2. Druk op het aantal. Er worden nu twee knoppen toegevoegd waarmee je het aantal kunt verlagen of verhogen:

Bestelling_-_overzicht_-_aantal_wijzigen.png

Door op de min- en plusknop te drukken wordt het aantal met 1 verlaagd of verhoogd. Deze aanpassing wordt direct bijgewerkt in de bestelling. Zodra het gewenste aantal is ingevoerd druk je links op het artikel om de knoppen te verbergen.

Als alternatief kun je op het aantal drukken waardoor er een toetsenbord wordt getoond. Dit geeft je de mogelijkheid om grotere aantallen op te geven. Bevestig je invoer door rechtsonder op het vinkje te drukken.

 

Versturen

Op het moment dat de bestelling compleet is, kun je deze verzenden. Druk hiervoor onderaan het scherm op de knop Versturen:

Bestelling_-_overzicht_-_versturen.png

 

Er wordt een laadscherm getoond om aan te geven dat de bestelling wordt verstuurd. Dit kan een paar seconden duren en is afhankelijk van de grootte van de bestelling en de uploadsnelheid van de internetverbinding.

Bestelling_-_versturen.png

Het laadscherm wordt automatisch gesloten als de bestelling is verstuurd. Als de bestelling succesvol is verstuurd wordt er een bevestiging getoond met de opties om een nieuwe bestelling toe te voegen of uit te loggen op de app:

Bestelling_-_verstuurd.png

 

Indien er een probleem is met het versturen van de bestelling wordt er een foutmelding getoond. Je zult een oranje scherm zien waarin staat dat het versturen van de bestelling is mislukt, met de mogelijkheid om het opnieuw te proberen of om de melding te sluiten:

Bestelling_-_niet_verstuurd.png

Door op de knop Probeer opnieuw te drukken zal de app opnieuw proberen de bestelling te versturen. Mocht dit lukken, dan krijg je een bevestiging te zien. Zo niet, dan toont de app wederom een foutmelding. Neem contact op met trancon indien het meerdere malen niet lukt om de bestelling te versturen.

De knop Terug leidt je terug naar de bestelling. Vanuit hier kun je de bestelling eventueel aanpassen en opnieuw versturen.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0