Synchroniseren van stamgegevens

Om bestellingen aan te kunnen maken, maakt de app gebruik van stamgegevens. De inrichting van de stamgegevens vindt echter plaats in het ERP. Dit maakt het beheer van de gegevens eenvoudig: alle inrichting doe je op de vertrouwde manier in het ERP waarna deze kunnen worden gebruikt door de app.

Het synchroniseren van de stamgegevens verloopt via boxwise. Zie artikel Wat is de BW Order client voor meer informatie.

De eerste keer dat de app wordt gekoppeld aan boxwise zullen de stamgegevens automatisch worden gesynchroniseerd. Hierna zal je handmatig de synchronisatie moeten starten.

 

Hoe start je een synchronisatie?

Om de synchronisatie te starten open je het menu account en vervolgens het menu Informatie. Onder het kopje Synchronisatie kun je zien wanneer de laatste synchronisatie heeft plaatsgevonden.

Onderin het scherm staat een knop Synchroniseren:

Account_-_informatie_-_synchroniseren.png

Druk hier op om de synchronisatie te starten. Hierna wordt de synchronisatie gestart en zal je een laadscherm zien. De duur van de synchronisatie is afhankelijk van de grootte van de stamgegevens en de downloadsnelheid.

Synchronisatie_-_bezig.png

Wanneer de synchronisatie klaar is wordt het informatiescherm weer getoond. Onder het kopje Synchronisatie is de tijd bijgewerkt naar de tekst Zojuist.

 

Wat te doen bij een foutmelding?

Het kan gebeuren dat de synchronisatie niet kan worden gestart. Een reden kan zijn dat er geen internetverbinding is. In dat geval wordt er een foutmelding getoond waarin staat dat het opzetten van de transactie is mislukt:

Account_-_synchronisatie_mislukt.png

Probeer het nogmaals door op de knop Probeer opnieuw te drukken. Mocht de fout aanhouden, kijk dan in het artikel Meest voorkomende fouten voor een oplossing.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0