Om bestellingen aan te kunnen maken en track & trace informatie te kunnen registreren, maakt de app gebruik van stamgegevens. De inrichting hiervan gebeurt deels in het ERP en deels in boxwise. De volgende stamgegevens zijn nodig in de BW Order client:
- Gebruikers (boxwise)
- Verkooprelaties (ERP)
- Artikelen / Kanbancodes (ERP)
- Statussen (boxwise)
- Colli / SSCC's (boxwise)
Het synchroniseren van de stamgegevens verloopt via boxwise. Zie artikel Wat is de BW Order client voor meer informatie.
De eerste keer dat de app wordt gekoppeld aan boxwise zullen de stamgegevens automatisch worden gesynchroniseerd. Hierna zal je handmatig de synchronisatie moeten starten.
Hoe start je een synchronisatie?
Om de synchronisatie te starten open je vanuit het hoofdmenu het menu Informatie. Onder het kopje Synchronisatie kun je zien wanneer de laatste synchronisatie heeft plaatsgevonden.
Onderin het scherm staat een knop Synchroniseren:
Druk hier op om de synchronisatie te starten. Hierna wordt de synchronisatie gestart en zal je een laadscherm zien. De duur van de synchronisatie is afhankelijk van de grootte van de stamgegevens en de downloadsnelheid.
Wanneer de synchronisatie klaar is wordt het informatiescherm weer getoond. Onder het kopje Synchronisatie is de tijd bijgewerkt naar de tekst Zojuist.
Wat te doen bij een foutmelding?
Het kan gebeuren dat de synchronisatie niet kan worden gestart. Een reden kan zijn dat er geen internetverbinding is. In dat geval wordt er een foutmelding getoond waarin staat dat het opzetten van de transactie is mislukt:
Probeer het nogmaals door op de knop Probeer opnieuw te drukken. Mocht de fout aanhouden, kijk dan in het artikel Meest voorkomende fouten voor een oplossing.