Bestellingen ophalen en verwerken

Bestellingen die zijn aangemaakt met de BW Order client worden door boxwise opgehaald en verwerkt. Dit is nodig omdat de bestelling in het ERP zal worden verwerkt. De BW Order client heeft zelf geen koppeling met het ERP en maakt daarom gebruik van boxwise.

Dit artikel beschrijft hoe de bestellingen worden opgehaald en verwerkt. Voor het aanmaken van de bestellingen kun je meer lezen in het artikel Een bestelling opnemen.

Overzicht voor de afhandeling van bestellingen

Schematisch ziet de afhandeling van bestellingen er als volgt uit:

  1. De gebruiker plaatst een bestelling met de BW Order client
  2. De BW Order client verstuurt de bestelling naar het Google Cloud platform
  3. Boxwise controleert periodiek op nieuwe bestellingen die klaar staan op het Google Cloud platform en haalt deze op
  4. Boxwise verwerkt de bestelling in het ERP

Overview_-_process_orders.png

 

Dit artikel beschrijft punt 3 en 4 van het proces.

Ophalen van bestellingen

Het ophalen van de bestellingen gebeurt automatisch. Zodra boxwise is opgestart draait er op de achtergrond een taak die periodiek controleert op nieuwe bestellingen. Zodra er een bestelling is gevonden wordt deze doorgezet naar de wachtrij om verwerkt te worden. Bestellingen zullen één voor één worden opgehaald. Mocht je een bestelling niet direct in de wachtrij zien, controleer dan op een later moment nogmaals de wachtrij.

Je kunt sturing geven aan de taak door deze te starten en stoppen. Dit doe je als volgt:

  • Log in op de management portal
  • Open het menu Systeem > Clients  en vervolgens het tabblad Order Clients

Boven het client overzicht zie je rechts een knop staan met de tekst Listener is lopend:

mceclip0.png

Deze knop geeft aan dat de achtergrondtaak gestart is. Wil je deze stoppen, klik dan rechts op de knop op het pijltje en klik op het menu niet lopend:

Knop_-_listener.png

Hetzelfde kun je nogmaals uitvoeren om de taak te starten.

Daarnaast is er de mogelijkheid om handmatig een bestelling op te halen. Klik hiervoor op de knop Ophalen:

Client_overzicht_-_ophalen.png

Boxwise zal hiermee controleren of er een bestelling klaar staat en de eerstvolgende bestelling ophalen indien deze klaar staat.

Wat als bestellingen niet kunnen worden opgehaald?

In het geval dat de achtergrondtaak niet kan starten zal de knop de tekst Listener is niet lopend tonen. Een probleem kan bijvoorbeeld zijn dat boxwise niet is geautoriseerd om de bestellingen op te halen of geen verbinding kan maken met het Google Cloud platform. Boxwise zal een aantal pogingen doen om alsnog de taak te starten. Mocht dit niet lukken, dan blijft de taak gestopt. Raadpleeg het kennisbankartikel Meest voorkomende fouten voor een mogelijke oplossing.

Verwerken van bestellingen

Het verwerken van bestellingen geschied via de wachtrij. Zodra er een bestelling is opgehaald (handmatig of middels de achtergrondtaak) zal er een bericht op de wachtrij worden geplaatst van het type BW Order/Download.

Met het afhandelen van dit inkomende bericht zullen er nieuwe berichten ontstaan voor het aanmaken van de bestellingen, elke bestelling wordt een apart bericht. Zodra de bestellingen zijn aangemaakt in het ERP systeem zullen de berichten de status Afgehandeld krijgen.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0