Het verwijderen van wachtrij berichten uit de berichtenwachtrij

Hoe verwijder je op de correcte manier wachtrij berichten

 

Als je als klant ervoor hebt gekozen om de orderverwerking via de wachtrij te laten verlopen wil het wel eens voorkomen dat je een foutmelding krijgt op een order. Je ziet dan in je wachtrij een bericht met de status : Fout

mceclip0.png

De reden waarom het foutbericht er staat wordt zichtbaar als het wachtrij bericht selecteert. Dit kan van alles zijn. 

De meest voorkomende meldingen zijn : 

 

  • "QTY EXCEEDS QTY ORDERED"
  • "Order already processed"
  • "De order is reeds afgehandeld"
  • "Deellevering niet toegestaan"
  • "Geen orderregels gevonden"
  • "De order is in gebruik door *gebruiker*"

 

Als het wachtrijbericht van het type Sales Order Fulfillment is dan blijven de artikelen uit de betreffende order gealloceerd op de voorraad in boxwise. 

Foutberichten dienen te worden opgelost als dat mogelijk is. Na het oplossen van de melding kan het wachtrij bericht opnieuw worden ingediend middels de knop : "Opnieuw indienen".

Als de foutmelding is opgelost zal het bericht netjes de status "Afgehandeld" krijgen en zal de allocatie van de artikelen worden verwijderd.

 

Als de foutmelding niet meer kan worden opgelost, maar het bericht is wel opnieuw ingediend, dan wordt vaak het foutbericht verwijderd. Echter is de allocatie van de artikelen dan niet verwijderd omdat die zijn verhuisd naar het opnieuw ingediende bericht ( je kunt zien aan het bericht of die opnieuw is ingediend, als het mceclip2.png voor het bericht staat betekent dat dat het bericht opnieuw is ingediend).

Het is dan ook belangrijk, dat als je een foutbericht verwijderd en de order niet verder in boxwise hoeft te worden afgehandeld, dat je dan alle berichten van die order verwijderd.

Dit houdt dus in dat je de filter van opnieuw ingediende berichten moet aanzetten in de berichtenwachtrij. Standaard zijn onderstaande filters actief op de status van een wachtrij bericht.

mceclip1.png

Als je dus wachtrijberichten verwijderd, zorg er dan ten alle tijden voor dat je ALLE bijbehorende berichten verwijderd. Het makkelijkste gaat dit door te zoeken op het betreffende ordernummer en dan alle filters behalve "Afgehandeld" aan te zetten. Op deze manier blijven er geen zelf gemaakte "spookallocaties" achter en zit het andere leverbare orders niet in de weg.

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 1