Track & Trace statussen inrichten

Voor elke stap die je in het track & trace proces wilt registeren en kunnen traceren dien je een status aan te maken in boxwise. Hiermee kan je de track & trace net zo beknopt of uitgebreid maken als je zelf wilt. Het inrichten en beheren van de statussen gebeurt in de management portal.

Een track & trace status toevoegen

Voer de volgende stappen uit om een track & trace status toe te voegen:

  1. Open de management portal en ga naar Track & Trace > Statussen
  2. Druk op Toevoegen
  3. Vul de volgende velden:
    • Status: de naam van de status
    • Barcode: de barcode van de status
    • Kleur: de kleur van de status
    • Klantscan: geeft aan of een klantscan verplicht is bij het wijzigen naar deze status
    • Ondertekening: geeft aan of ondertekening verplicht is bij het wijzigen naar deze status
    • Afgehandeld: geeft aan of het een afgehandelde status is. Colli met een afgehandelde status zijn niet meer beschikbaar in de BW Order app.
    • Actief: geeft aan of de status actief is. Niet actieve statussen zijn niet beschikbaar in de BW Order app.
  4. Druk op Opslaan

De status is beschikbaar in de BW Order app zodra de BW Order Default data publisher is uitgevoerd.

mceclip1.png

Systeem statussen

Er worden drie systeem statussen meegeleverd met boxwise:

  • Verzonden: deze status krijgt een colli nadat ze zijn verzonden in het magazijn
  • Ontvangen: deze status krijgt een gecreëerde SSCC voor niet-voorraadhoudende artikelen na ontvangst in het magazijn
  • Handmatig afgehandeld: deze status krijgt een colli als deze handmatig is afgehandeld in de management portal

Deze statussen kunnen niet verwijderd worden omdat ze essentieel zijn in het track & trace proces. Daarnaast worden deze statussen niet gesynchroniseerd naar de BW Order app. Het enige dat gewijzigd kan worden is de eigenschap of het een afgehandelde status is. Dit geldt alleen voor Verzenden en Ontvangen.

mceclip0.png

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0