Het registreren van statuswijzigingen van colli heeft natuurlijk uiteindelijk als doel om de colli te kunnen traceren en te kunnen zien wat de huidige status is. Dit kan worden gedaan via de management portal.
Het overzicht van colli statussen
Ga in de management portal naar Track & Trace > Traceren om het overzicht van colli met hun huidige status te kunnen raadplegen. Het overzicht dat hier standaard getoond wordt bevat alleen de niet-afgehandelde colli. Als je ook de afgehandeld colli wilt kunnen inzien, kan je het vinkje zetten bij Afgehandeld.
Wil je een specifieke collo traceren? Dan kan je deze traceren/zoeken op de volgende velden:
- Klant: het complete klantnummer van de klant waarvoor de collo is bestemd
- Inkoopaanvraag: het complete inkoopaanvraagnummer van tenminste één van de artikelen in de betreffende collo
- Artikel: het complete artikelnummer van tenminste één van de artikelen in de betreffende collo
- SSCC: de complete SSCC code van de betreffende collo
Het is ook mogelijk om op meerdere velden tegelijk te traceren/zoeken.
Het track & trace log van een collo raadplegen
Om alle historische statussen te raadplegen van een collo selecteer je de betreffende collo en raadpleeg je onderaan de pagina de sectie Log. Hier zie je voor elke status die een collo heeft gehad een logregel met daarbij o.a. de status, de datum met het tijdstip, of de klant is bevestigd en wie het heeft ondertekend.
De inhoud van een collo raadplegen
Als je de inhoud van een collo wilt raadplegen, selecteer je de collo en druk je op de knop Inhoud. Hier zie je alle artikelen van de collo inclusief het ordernummer, het inkoopaanvraagnummer en het aantal.
Het handmatig afhandelen van een collo
Als je een collo handmatig wilt afhandelen omdat deze bijvoorbeeld is kwijtgeraakt en niet meer op de reguliere manier naar een afgehandelde status gescand kan worden, kan je de collo selecteren en kiezen voor Afhandelen. De status van de collo zal hierna wijzigen naar de systeemstatus Handmatig afgehandeld.