Track & Trace voor niet-voorraadhoudende artikelen

Naast het traceren van verzendcolli is het ook mogelijk om niet-voorraadhoudende artikelen (of 'koopartikelen'), die na ontvangst direct naar de klant of interne afdeling worden gestuurd, te traceren. Dit is alleen van toepassing voor klanten die gekoppeld zijn aan Afas Profit en gebruik maken van inkoopaanvragen.

Inkoopaanvragen door afdelingen

De onderstaande stappen maken duidelijk welk proces niet-voorraadhoudende artikelen doorlopen voordat ze daadwerkelijk worden afgeleverd op de afdeling:

  1. Inkoopaanvraag met niet-voorraadhoudende artikel wordt geregistreerd door afdeling [Afas InSite]
  2. Inkoopaanvraag wordt beoordeeld [Afas Profit]
  3. Na goedkeuring wordt de inkoopaanvraag omgezet tot een inkooporder [Afas Profit]
  4. Inkooporder wordt ontvangen [Boxwise]
  5. Ontvangstregels worden gegroepeerd per afdeling en krijgen per afdeling een SSCC code [Boxwise]
  6. Track & Trace registratie op SSCC niveau [Boxwise]

Registratie met barcode voor ontvangst-afdeling combinatie

Zoals hierboven wordt beschreven, wordt er per combinatie van ontvangst en afdeling een SSCC gegenereerd. Op een dergelijke SSCC staan dus nooit artikelen voor meerdere afdelingen.

Voor deze SSCC's worden er ook unieke barcodes, bestaande uit het ontvangstnummer en het afdelingsnummer, gegenereerd. Deze barcodes kunnen worden afgedrukt op de ontvangstrapporten in Afas Profit en daarmee gebruikt worden om de statusregistratie te doen. In dat geval is er geen SSCC label met barcode nodig om de statusregistratie te doen.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0