Als je gebruik maakt van Transsmart, dan krijg je na het inpakken en het verwerken van de verkooporder de mogelijkheid om je order te versturen met een vervoerder.
Dit scherm is opgebouwd uit verschillende "tegeltjes". Elk tegeltje is voor een specifiek service level en/of specifieke vervoerder. Dit scherm ziet er als volgt uit :
Nu is het voor sommige klanten handig om de tekst die in het tegeltje staat anders te hebben zodat het voor de mensen die de zendingen boeken sneller te zien is welke verzendwijze er gekozen moet worden.
Het is goed om te weten dat deze tekst wordt opgehaald uit de portal van transsmart
( https://my.transsmart.com ) onder het kopje "Beheer account/Manage account" en dan "Booking Profiles/Boekingsprofielen.
Als je in dit menu bent zie je een overzicht van alle leverwijzen die zijn geconfigureerd door jou zelf of door jullie contactpersoon bij nShift ( voorheen Transsmart ). Indien er dus 1 ontbreekt neem je contact op met nShift of je voegt hem zelf toe ;).
Het overzicht wat je dan ziet is als volgt (dit is het overzicht van de Transsmart testomgeving van Trancon)
De tekst die gevuld staat in het veld "Code" is ook de tekst die je terug ziet in het verzendtegeltje. Het veld "Code" is aanpasbaar naar eigen wens. Je kunt dit veld aanpassen door simpelweg op de naam te klikken. Er komt dan een pop up venster naar voren :
Het rood gearceerde veld kun je aanpassen. Dit zorgt dus voor een andere tekst in het verzendtegeltje.
Wat je ook nog kunt aanpassen is de "Description/Omschrijving". Dit veld wordt ook getoond in het verzendscherm, alleen pas na het aantikken van het tegeltje :
Hier kun je dus, als de huidige omschrijving niet naar wens is of niet duidelijk genoeg is, ook een andere tekst neerzetten.
Voor de wijzigingen is geen herstart van boxwise nodig. De eerst volgende keer dat het verzendscherm wordt geopend zal de wijziging zichtbaar zijn voor alle gebruikers.
Zie ook
Zie je een leverwijze niet in boxwise verschijnen? Staat het mailtype dan wel goed?