Om RMA orders te kunnen ontvangen met de Warehouse app ga je vanuit het hoofdmenu van de app naar Retouren ontvangen in de sectie Inkomend. In het volgende scherm krijg je de keuze uit verschillende manieren om retouren te ontvangen. Kies hier voor RMA orders ontvangen.
De functionaliteiten "Retouren ontvangen (met controle)" en "Retouren ontvangen" zoals in bovenstaande afbeelding wordt getoond worden verwacht vanaf medio 2024.
Overzicht klanten
Nadat je hebt gekozen voor 'RMA orders ontvangen' kom je in het overzicht van klanten. Je ziet hier een lijst met alle klanten waarvoor openstaande RMA orders aanwezig zijn.
Per klant wordt het volgende getoond:
- Naam van de klant
- Klantnummer
- Aantal openstaande RMA orders
Met de zoekfunctie kun je zoeken naar een specifieke klant of RMA order. Deze zoekterm wordt meegenomen naar het volgende scherm met het overzicht van de RMA orders. Hierdoor hoef je bij het zoeken naar een specifieke RMA order niet twee keer de RMA order in te voeren.
Overzicht RMA orders
Na het selecteren van de juiste klant worden de openstaande RMA orders getoond van die klant. Per RMA order wordt hier het volgende getoond:
- RMA ordernummer
- Referentie
- Datum RMA order
- Aantal openstaande orderregels
- Magazijn van de RMA order
Door op een RMA order te drukken of door het scannen van een RMA order wordt de inhoud van de RMA order getoond.
Door een longpress te doen op één van de RMA orders wordt de multi-select modus ingeschakeld waarmee het mogelijk wordt om meerdere RMA orders te selecteren voor ontvangst.
Ontvangen van een (standaard) artikel
Zodra je één of meerdere RMA orders hebt geopend om te ontvangen zie je alle nog te ontvangen regels van de betreffende RMA orders.
Om een artikel te ontvangen scan je het artikel of druk je tweemaal op de regel in de lijst. Er verschijnt nu een scherm om het aantal in te voeren dat je wilt ontvangen. Voer hier het aantal in en bevestig met de bevestigingsknop rechts onderin het scherm.
Je keert nu terug in de lijst met orderregels. Op de regel zie je nu een groen bolletje als de regel compleet is ontvangen of een geel bolletje als de regel deels is ontvangen.
Batch- en serie artikelen
Bij het ontvangen van batch- en serie artikelen kan je niet direct het aantal dat je ontvangt invoeren. Je moet namelijk eerst opgeven welke batchnummers of serienummers zijn ontvangen. Bij batchnummers zal je vervolgens het aantal kunnen opgeven, bij serienummers is het aantal altijd 1. Ook is het mogelijk om een einddatum te registreren, hier kan bijvoorbeeld de expiratiedatum (of "THT datum") mee worden vastgelegd.
Verwerken van de ontvangst
Als je alle regels compleet hebt ontvangen, dan zul je automatisch een pop-up getoond krijgen met de vraag of de ontvangst verwerkt dient te worden. Door hier te bevestigen wordt de ontvangst verwerkt en zullen de artikelen worden opgeboekt in de voorraad.
Het is ook altijd mogelijk om de ontvangst al te verwerken zonder dat alle regels compleet zijn ontvangen. Dit doe je met de verwerkingsknop rechts onderin het scherm.
Nadat de verwerking klaar is, zal de vraag gesteld worden of je de ontvangen artikelen wilt inruimen. Wanneer je dit met Ja beantwoord zal je direct naar de functie Verplaatsen worden doorgestuurd waar de juiste ontvangstlocatie is geselecteerd.