Indien je een foutmelding hebt in Boxwise is er vaak meer informatie nodig voordat we je kunnen helpen. Wij adviseren om eerst altijd in steekwoorden op de kennisbank te zoeken. Mocht je het juiste antwoord daar niet vinden let er dan op dat je, indien van toepassing, de onderstaande belangrijke informatie meestuurt bij je ticket aanvraag. Je ontvangt een mail zodra er een nieuwe reactie is gekomen in het ticket.
Belangrijke informatie (wie, wat, waar, wanneer?)
- Foutmelding bij orderverwerking
- Wat probeerde je precies te doen en in Boxwise en hoe deed je dat toen de foutmelding optrad?
- Om welk verkooporders of inkooporders gaat het? Geef ons altijd de ordernummers zoals je ze ziet in Boxwise en in plaats van klantreferenties of klantnummers.
- Gaat het fout bij alle orders of alleen bij 1 order?
- Gaat het bij een tweede poging nog steeds fout?
- Overige foutmeldingen
- Wat probeerde je te doen in Boxwise en welke stappen heb je daarbij doorlopen?
- Wat deed je precies waardoor de foutmelding werd getoond?
- Boxwise print geen labels, stickers of documenten (klik hier om te lezen wat je moet doen)
Bij veel foutmeldingen kan Boxwise niet helpen
Kijk goed naar de foutmelding. Niet alle foutmeldingen die je in Boxwise ziet zijn door Boxwise ontstaan. Soms moet je probleem zelf oplossen in Exact of AFAS. Het kan ook voorkomen dat je contact moet opnemen met Transsmart/nShift. Zo herken je de foutmelding.
-
Exact Says
- Deze fout komt uit Exact en moet in Exact worden opgelost.
-
AntaObject of General Message
- Dit is een foutmelding uit AFAS en moet in AFAS worden opgelost.
-
Error from Transsmart
- Bij het boeken van de vervoerder is er een fout opgetreden. Neem contact op met Transsmart/nShift en niet met Boxwise.
Uitleg veel voorkomende foutmeldingen
- "QTY EXCEEDS QTY ORDERED"
Deze melding geeft aan dat er meer wordt geprobeerd te leveren van een artikel dan dat er op de verkooporder staat. De artikelcode en het aantal wat wordt geprobeerd te leveren staat altijd in deze foutmelding. De beste manier om dit te controleren is door in de verkooporder te kijken of deze aantallen overeenkomen met wat er in de verkooporder staat. Meestal als deze fout optreedt is de verkooporder gewijzigd nadat deze al in een batch is gezet. De manier om deze fout op te lossen is om het artikel wat de foutmelding geeft weer uit te pakken ( dus van rechts naar links te zetten in het inpakscherm ) en de order dan nogmaals proberen te verwerken. De batch die dan overblijft kun je verwijderen.
- "Order already processed" / "De order is reeds afgehandeld"
Deze melding geeft aan dat de order al is verwerkt in het ERP. Kijk in Exact of AFAS of dat het geval is en verwijder of skip vervolgens de batch.
- "Deellevering niet toegestaan"
In het ERP wordt bepaald of een order volledig uitgeleverd moet worden of gedeeltelijk. Je probeert in Boxwise minder te leveren dan er op de order nog openstaat.
- "De order is in gebruik door *gebruiker*"
Let hierbij op de informatie die volgt zoals de gebruiker, de machine en de app. Hier lees je meer over deze fout.
- "Er is niet genoeg voorraad"
De huidige voorraad in Boxwise is niet voldoende om de order uit te leveren. Hier lees je meer over deze fout.
- "502/504 Bad Gateway"
Een Bad Gateway geeft aan dat de verzonden data vanuit de berichten wachtrij niet is aangekomen bij de ontvanger. Probeer het bericht opnieuw in te dienen. Indien dit het niet oplost kan het zijn dat de ontvanger niet bereikbaar is. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen indien er berichten naar "HL" worden gestuurd. Schiet een ticket in met de details over het bericht en doe een melding bij HL indien van toepassing.
- "Failed to read from IPC port. The pipe has been ended"
De orderverwerking is mislukt doordat de verbinding met Exact is vastgelopen. Probeer de verwerking opnieuw of op een later moment.
Technische foutmeldingen
- "object reference not set to an instance of an object"
Deze fout is technisch en kent geen standaard oplossing. Schiet een ticket in als deze fout voor problemen zorgt.